MAMMA START

GRUPPTRÄNING MED BARN (VT 2018)

 

HUR?

Träningen är anpassad till kvinnor som nyligen fått barn, dvs mycket fokus på bålstabilitet, men även styrka och lite kondition. Det bör ha gått två månader sedan förlossningen och du ska ha varit på efterkontroll hos din barnmorska innan träningsstart.

Om du känner dig osäker på om dina magmuskler gått ihop, eller om du har svårt att aktivera dessa efter graviditet och förlossning, kan det vara en fördel att boka ett individuellt besök för bedömning av dina magmuskler innan du startar gruppträningen (läs mer under "Personlig träning").

 

Har du möjlighet att delta dessa tider, så är du givetvis välkommen även om du inte är nybliven mamma. Denna träningsform passar alla som behöver bygga upp sin stabilitet och styrka inifrån och ut. Även utmärkt träning för dig som är gravid! Samtliga övningar går givetvis att anpassa till lämplig nivå då gruppen är en blandad skara mammor med olika träningsbakgrund och varierande ålder på sina barn.

 

Kombinera gärna denna träningsgrupp med "Mamma Styrka" på torsdagskvällar!

 

Att tänka på vid inomhusträningen (jan-mars):

På grund av utrymmesskäl kan vagn inte medtas in i träningslokalen, utan lämnas i bilen eller i entrén. Bilbarnstol eller mjuklift får givetvis tas med in, eller/och en filt som barnet kan ligga på medan du tränar. Det kan även vara skönt att ta med en träningsmatta som du själv kan ligga på. Glöm inte heller vattenflaska, bra inneskor och stadig sport-bh (särskilt om du ammar och är öm i brösten)!

 

Att tänka på vid utomhusträningen (april-juni):

Ta med träningsmatta/liggunderlag då vi kommer att ligga en del på marken. Ta även med vagn då vi startar passet med uppvärmande powerwalk, och gärna en filt som ditt barn kan ligga på medan du tränar + vattenflaska, bra skor och stadig sport-bh!

 

VAR?

Inomhus januari-mars:

Spegelsalen i Tibble Ishall (Åva Skolväg 2, Täby) - ingång via bortre kortsidan från Täby Centrum sett, en trappa upp. Det finns gott om parkeringsplatser utanför, men kan ändå vara fullt ibland. Parkera då i Täby C eller på Tibblebadets baksida (= några få minuters promenad till Tibble Ishall).

Utomhus april-juni: Skavlöten (Skavlötsvägen, Täby) - på stora gräsmattan vid stora parkeringen.

 

NÄR?

Vårterminen startar 16 januari och sista tillfället är 14 juni.

Tisdagar kl 10.00-11.00

Inomhus 16/1-27/3 = 11 pass

Utomhus 3/4-12/6 = 10 pass (ingen träning v 15, tis 10/4)

 

PRIS:

Terminskort 2.600:- (ca 65:-/pass om du tränar tisdag + torsdag)

10-gångerskort 1.000:-

5-gångerskort 600:-

Alla kort faktureras och betalas i förskott. Korten är giltiga terminen ut, och kan användas på passen Mamma Start och Mamma Styrka.

PROVA PÅ - första gången gratis så klart!

 

ANMÄLAN:

Vill du anmäla dig till träningen eller har frågor - ring, mejla eller använd kontaktformuläret under "Kontakt"!

 

 

VILLKOR

MyRestart.nu - Träning & Hälsa:

  • ansvarar inte för sjukdom/skador i samband med träningen.
  • ansvarar inte för deltagarnas utrustning/värdesaker.
  • förbehåller sig rätten att ställa in ett pass i samband med sjukdom. Detta meddelas via mejl eller sms senast 1 timme före passet.
  • förbehåller sig rätten att ändra schema och pris.

Copyright © All Rights Reserved