Har du nyligen fått barn och behöver hjälp att komma igång? Eller är du gravid och osäker på vad och hur du ska träna?

Eller fick du kanske barn för flera år sedan och haft svårt att prioritera dig själv och din träning?

LÅT MIG HJÄLPA DIG!

 

Jag är legitimerad sjukgymnast och har många års erfarenhet av arbete med gravida och nyblivna mammor.

Som 2-barnsmamma vet jag själv att det är lätt att skylla på tidsbrist när det kommer till träning, men jag vet också hur oerhört viktigt det är att bygga upp kroppen och leva hälsosamt - både under graviditeten och inte minst efter förlossningen!

 

DET ÄR ALDRIG FÖR SENT ATT KOMMA IGÅNG - bara viljan och motivationen finns där!

FYSISK AKTIVITET I VARDAGEN

 

Tänk på all motion man lätt kan få "gratis" av att ha barn! Att leva ett aktivt liv nära sina små - vara ute i naturen, plocka svamp & bär, leka i lekparken, fixa i trädgården, bygga sandslott osv - allt detta är sund fysisk aktivitet i vardagen!

Vill man öka på förbränningen och intensiteten är det bara att köra lite övningar bredvid sandlådan, göra små rusher i svampskogen eller varför inte lägga sig i gräset och göra lite armhävningar medan ungarna tränar kullerbyttor...!

Det jag menar är att det ofta går att få till träningen, utan att göra avkall på kvalitetstiden med barnen. Det går utmärkt att kombinera! Barn som växer upp i aktiva hem, har också mycket större möjlighet att ta med denna sunda inställning in i tonårs- och vuxenlivet. Samtidigt förespråkar jag vikten av att ibland med gott samvete ta sig egen tid för träning, och avkoppling - det ena behöver inte utesluta det andra!

Copyright © All Rights Reserved